Intermittent fasting training

Besloten Instagram groep

Altijd al eens intermittent fasting willen proberen? Behoefte aan meer structuur met voeding? Jouw hormonen in balans krijgen? Minder last hebben van cravings. Misschien wil je afvallen of juist gezondere keuzes maken.

Dan is deze training echt iets voor jou! 

Met behulp van deze 3-weekse Instagram training kick-start ik jou naar de bekende en zeer effectieve vorm van eten, intermittent fasting. Niet alleen krijg je meer structuur met voeding, ook minder last van cravings, minder kans op overeten en afvallen als dit jouw doel is.

Via de besloten Instagram groep krijg je coaching, kennis en inspiratie, maar ga je uiteraard samen met de andere deelnemers aan de slag om te starten met intermittent fasting. Motiverender kan het niet worden!

Wat kun je verwachten

Toegang tot het privé Instagram account voor de training

Een intermittent fasting kick-start

Een 3-weekse opbouw in intensiteit naar 16/8

Kennis over het menselijk lichaam, gezonde voeding en lifestyle

Een heleboel inspiratie en motivatie als stok achter de deur

Persoonlijke begeleiding

Wekelijkse LIVE groepscoachingssessies

Een community met mede-deelnemers

Hoe ziet de training eruit

Week 1

De eerste week is de opstart week. Hier starten we direct met intermittent fasting, maar beginnen we eerst met een fasting window van 12 uur niet eten en 12 uur wel eten. In deze 12/12 methode gaan we voor 5 maaltijden op een dag. Kennis, inspiratie en motivatie omtrent voeding en lifestyle wordt meerdere keren per week gedeeld.

Week 2

De tweede week is de tussen week. In deze week gaan we de aantal uren dat jij niet eet een stukje vergroten, namelijk 14 uur niet eten en 10 uur wel eten. Bij de methode 14/10 zullen we 4 maaltijden per dag eten. Kennis, inspiratie en motivatie omtrent voeding en lifestyle wordt meerdere keren per week gedeeld.

Week 3

In de laatste week gaan we eten volgens de meest gebruikelijke intermittent fasting methode, namelijk 16 uur niet eten en 8 uur wel eten. Tijdens deze 16/8 methode eten we 3 maaltijden per dag. Kennis, inspiratie en motivatie omtrent voeding en lifestyle wordt meerdere keren per week gedeeld.

Voordelen intermittent fasting

Herstel van lichaamscellen en mogelijk levensverlenging

Afvallen (als dat jouw doel is)

Anti-aging effect

Hormonen meer in balans

Af van de angst voor honger

Minder vage klachten (zoals darmproblemen, hoofdpijnen, etc.)

Uiteindelijk zelfs mogelijk om insulineresistentie en diabetes type 2 te herstellen

Meer energie

Beter slapen

Enzovoort

Waarom deze training? 

Uiteraard ben ik zelf gewoon laaiend enthousiast. Het heeft mij écht een aantal persoonlijke voordelen gegeven. Mijn eigen doel was niet afvallen, maar wel minder bezig zijn met eten. Van ’s morgens 6 uur tot ’s avonds 9 uur bestond mijn leven alleen maar uit eten. Wat ga ik zo eten, eten maken, eten en wat ga ik straks eten. Ik werd er knettergek van. Constant dat hongergevoel, vaak cravings en ik had een grote ‘angst’ voor honger gecreëerd. 

Na dat ik stapsgewijs met intermittent fasting ben gaan starten kreeg ik zoveel meer ruimte in mijn dag en hoofd doordat ik minder eetmomenten kreeg. Ik heb nu ook geleerd dat ik veel meer op mijn eigen lichaam en kracht kan vertrouwen en dat niet ‘omval’ als ik langer dan 2,5 uur niet eet. 

Daarbij ben ik veel beter gaan slapen, zijn mijn cravings naar suiker weg en merk ik dat mijn hormonen veel beter in balans zijn. Hierdoor heb ik meer energie, minder moodswings en train ik nu zelfs ’s morgens op een lege maag (wie had dat ooit gedacht). 

 Dit gun ik jou ook en daar ga ik jou bij helpen!

Voor wie is deze training?

Voor iedereen die…

Nieuwsgierig is naar intermittent fasting

Meer structuur wilt met voeding

Minder cravings wilt naar snaaiwerk en junkfood

Last heeft van vage klachten, zoals hoofdpijn, buikklachten, darmklachten, energie- en/of stemmingsschommelingen

Een stok achter de deur nodig heeft en een goede kick-start

Geinteresseerd is in een gezonde leefstijl, ook mannen!

FAQ

Kan ik als beginnende of juist gevorderde 'foodie' ook mee doen?

Of je nu helemaal beginner bent in de wereld van ‘food’ en voor het eerst aan de slag gaat met jouw voeding. Of dat je al een gevorderde ‘foodie’ bent die al jaren aan bezig is geweest met zijn/haar voeding. GO FOR IT! Intermittent fasting is weer een heel andere manier van eten, met een hele andere invalshoek. We gaan samen met de groep deze manier van eten praktisch doorvoeren en er zal in die 3 weken veel kennis, inspiratie en motivatie langs komen omtrent voeding en een gezonde leefstijl. Er is ook een stukje individuele voedingsbegeleiding (advies energiebehoefte, eettijden, focuspunten, etc.) Ik weet zeker dat je hier wat aan gaat hebben, al is het om je weer even op scherp te zetten 😉

Ik werk onregelmatig (wisseldiensten), kan ik dan ook deelnemen en aan intermittent fasting doen?

Zeker weten! Onregelmatige werktijden hoeft helemaal geen probleem te zijn om intermittent fasting te doen. Jouw dagen/weken zullen er qua eettijden alleen af en toe anders uit zien. De tijden van intermittent fasting staan niet vast en die schuiven gewoon mee met jouw werktijden. Dit is ook iets wat in het individuele gedeelte ter sprake zal komen vooraf en waar wij samen naar kunnen kijken. 

Hoe werkt het na die 3 weken?

Na 3 weken is het programma afgelopen en ben jij dus al 3 weken aan de slag met intermittent fasting. Je hebt opgebouwd van 12/12 naar 14/10 en in de laatste week naar de meest gebruikelijke versie van IF, namelijk 16/8. Het is zeker de moeite waard om daarna zelf lekker door te pakken met die 16/8. Zeker omdat het effect na bijvoorbeeld 6 weken 16/8 ook weer heel interessant is. En na 8 weken, etc. Maar uiteraard ben je helemaal vrij om daarna zelf te doen wat voor jou goed voelt. Misschien wil jij wel liever 14/10 gaan doen of is 12/12 voor jou voldoende. Er mee stoppen mag natuurlijk ook, er zijn geen verplichtingen 😉 Na de 3 weken heb jij nog een week toegang tot het besloten Instagram account. Zo kan je nog content terug lezen/kijken, staan we nog met elkaar in contact, kan ik bij jullie inchecken hoe het gaat en hebben jullie nog de mogelijkheid om achtergebleven vragen te stellen. Heb je verdere begeleiding nodig? Laat het mij vooral weten, dan kunnen we samen kijken op wat voor een manier ik je verder kan gaan ondersteunen in jouw proces.

Kunnen mannen ook mee doen?

Alhoewel ik veel vrouwen coach, zijn mannen ook zeker welkom!

Ik wil graag afvallen, kan dat met deze training?

Als jij het doel hebt om af te vallen is intermittent fasting een zeer goede tool. Uiteraard heeft het er mee te maken met hoeveel jij eet, wat je eet en zijn er nog ontzettend veel andere factoren die meespelen (denk aan mate van stress). Maar er is zeker een kans dat jij in die 3 weken al gaat afvallen! Garantie is er nooit, maar dat heb jij deels zelf in de hand en daar kan ik jou ook weer goed in begeleiden aan de hand van de training. Daarin gaan we aan de slag met de eettijden en goede keuzes maken. Ook is er nog het individuele stukje waarin ik je persoonlijk advies geef over jouw energiebehoefte o.a.

Voor wie is deze training niet?

Zwangere dames of dames die nog borstvoeding geven

Als je nog niet herstelt bent van een eetstoornis

Als je bepaalde medicatie gebruikt (stuur mij een bericht)

Mensen met een burn-out of depressie (of andere psychische problemen)

Twijfel je? Stuur mij dan een berichtje en wij kijken samen of je zou kunnen starten.

Praktisch

 

  • Bestel jouw ticket voor 49,- (deze prijs kan mogelijk wijzigen in de toekomst)
  • Je ontvangt een bevestiging en alle uitleg voor de training
  • Vooraf ontvang je het intakeformulier waarmee ik je individuele voedingsrichtlijnen kan geven en we bespreken jouw persoonlijke situatie
  • Dien een volgverzoek in @intermittentfasting_training
  • Je wordt toegelaten tot het besloten account
  • We gaan van start!

Resultaten

Houd mij op de hoogte wanneer er weer een nieuwe training start

Of start op elk willekeurig moment 1-op-1

12 + 3 =