Grote kans dat jij ’s morgens weinig tijd hebt en al stressend de dag begint. Nou geloof me, hier is jouw lijf en hoofd je niet heel erg dankbaar voor. Stress zorgt voor een slecht humeur, achter de feiten aan lopen en jouw hormonen raken er van uit balans. En omdat stress cumulatief is zal alles wat de rest van de dag ook nog mis zal gaan, en dat zal een hoop zijn als je zo de dag begint, zich opstapelen en aan het eind van de dag leiden tot dingen als vreetbuien, unhappy feelings en een opgebrand gevoel.

Eerder opstaan

Zo simpel en effectief. Toch zo lastig veel velen. En natuurlijk gaat deze tool alleen op als jij ook eerder naar bed zal gaan. Want niet aan jouw noodzakelijke aantal uren slapen komen zal jouw stresslevel nou niet bepaald verbeteren. Toch is het heel belangrijk om hier bij stil te staan. Want 30 minuutjes eerder opstaan kan al wonderen doen voor jouw tijd en stressmanagement ’s morgens. Zo lekker om na het opstaan eerst even de tijd te nemen voor een bakkie koffie, wat journallen, een stukje wandelen, noem het maar op! Trucje, leg jouw wekker net buiten je slaapkamer. Als je toch al uit bed bent, kan je net zo goed opstaan 😉

De avond ervoor

Wat jij de avond ervoor doet kan fundamenteel zijn voor jouw ochtend routine en humeur. Want niks is erger dan bijvoorbeeld opstaan in een rommelig huis of niet de juiste kleren droog hebben die jij aan moet. Neem dus ook ’s avonds de tijd om ervoor te zorgen dat je de volgende ochtend geen stress hebt van los slingerende sokken, borden of andere items die gewoon prima even op de juiste plek gelegd konden worden. Leg alvast de kleren klaar die je aan wilt, prep alvast de maaltijden voor morgen en niet te vergeten, ga op tijd naar bed.

Intermittent fasting

Je kan er ook gewoon voor kiezen om ’s morgens niet te eten. Hoe chill is dat! Weet je hoeveel tijd dat scheelt? Niet nadenken over wat je zal gaan eten, geen eten klaar maken, het niet hoeven te eten.. Handig toch? Dit was voor mij echt zo’n grote win, zelfs terwijl ik ’s morgens eten niet eens als iets vervelends zag. De tijd die ik nu heb gecreëerd doordat ik maar 8 uur op een dag eet is geniaal. Intermittent fasting is geen dieet, het is een methode die jij kan toepassen en waar nog eens super veel gezondheidsvoordelen aan zitten.

Ben jij geinteresseerd in intermittent fasting en wil je hier mee starten? Dat kan! 1-op-1 coaching kan je al volgen vanaf 6 weken KLIK HIER en binnenkort start er weer een 4-weekse intermittent fasting training KLIK HIER

Liefs, Vera

Volg je mij al op Instagram? Zo blijf je up-to-date van nieuwe blogs, interessante posts en kan je een kijkje nemen in mijn leven als health freak.

Ook op Facebook kan je mij vinden en LinkedIn

%d bloggers liken dit: